2009. november 9., hétfő

Paint it Blak RT-909 Pioneer

Elnézést kérek eme nagy multú cégtől , hogy a cég nevét írtam a cím végére de ezt szándékosan tettem ! Azt hiszem ez ügyben minden kép kötelességem megszólalni mivel hitelt érdemlően tudom igazolni , hogy a Pioneer gyáraiban ebből a típusú készülékből nem készült fekete színben egyetlen darab sem ! Sőt az 1975-től gyártott ehhez a szériához tartozó egyik kiegészítő készülékből sem . Például a SPEC-1 és társai vagy az RT-707 de a CT-f1250 és társaiból sem . Én egy 54 éves elektronikai mérnök ember vagyok és épp általános iskolai tanulmányaim végét jártam amikor egy nemzetközi elektronikai kiállításon egy életre szóló élménben részesültem a Pioneer kiállítói Standján ! 1970-et írtak mikor is a Pioneer elhozta magyar országra az első Quadrophon berendezéseit és ezt hallgatva csodálatos hangi élményben volt része mind azoknak akik bejutottak a bemutató terembe ! Ez a félórás műsor olyan élményben részesített amit napjaink szuper Dolby 5pont sokpont berendezéseiből soha nem hallottam ! Visszatérve a 909-hez én 1999-ben vásároltam 2db 909-et és egy darab RT-707-est . A két 909-ből nekem jutott a leg leharcoltabb , pontosabban én őt választottam . Rettenetesen nézett ki szerencsételen készülék , borzalmas mély és nagy karcokkal az elején ! Ekkor döntöttem úgy, hogy felújítom! De ehhez darabokra kellett szedni és mikor szétszedtem akkor döbbentem rá , hogy ez nem lesz egy egyszerű menet ! Ez közel 2 év múltán derült ki ugyan is 2001 nyarán lettem kész a felújítással . A karcok eltüntetése előtt nagyon aprólékos munkával lemásoltam az előlapon található feliratokat és elkészítettem az új feliratozáshoz szükséges Nyomda filmet ! Ami 100%-ig fedte az eredeti feliratokat . Ezután elvittem egy műhelybe az előlapokat ahol felület kezeléssel csiszolással foglalkoznak . És itt meg kapta hosszas csiszolgatás után azt a finom felületet amit a gyárban adtak neki eredetileg . Csak most már semmi felirat nem látszott rajta mert a karcolások és a különböző felületi sérülések miatt közel 1 mm. le kellett csiszolni a teljes felületből ! Haza vittem a félig kész előlapot és azon gondolkodtam , hogy kerül erre felirat ?? ! Ekkor ránéztem a szekrényben álló 80-as évek végéből és a 90-es években vásárolt többi Pioneer készülékemre , és akkor ért a felfedezés ... de hisz ez mind fekete !!! Hogy fog ez kinézni ezüstben a többi mellet ? És ekkor jött a nagy elhatározás , hogy ez is fekete lesz ! Igen ám de az elhatározással egy halom más probléma is . Például , hogy lesz ez olyan fekete mit a szekrényben lévő társai és azok nem is fehér festékkel vannak feliratozva !? Hanem valami egyedi arany színnel ! De egy kollégám aki a szita festést készítette az segített egy cégnél feketére eloxáltatni az előlapokat ! Mi után elkészültünk már csak az összeszerelés volt hátra , mivel úgy szedtem szét , hogy előtte nem próbáltam ki így nem ért meglepetésként , hogy nem akart működni . Több alkatrész is cserére szorult pl. mikrókapcsolók a fejek és az egyetlen lapszíj ami nem kis problémát okozott . De végül is össze állt a dolog . Majd barátaim unszolására kamera elé állt a nagy mű . Idő közben elküldtem egy pár fotót a Pioneer cégnek , hogy mit szólnak ehhez ? Már azt hittem , hogy nem is válaszolnak. De 2 hét után jött egy e-mail egy magasabb beosztású Japán Úrtól aki azt közölte velem ,hogy nem sokára jön magyar országra és szeretné látni a készüléket élőben ! Így is volt az úr megérkezett és akkor kiderült , hogy Ő a Pioneer kereskedelmi igazgatója és egyben a cég múzeumának vezetője is egy személyben ! Nagy csodálattal nézte a készüléket és mivel nehezen hitt a szemének folyton azt kérdezgette tőlem , hogy ezt tényleg ön csinálta ? Én pedig nem győztem magyarázni , hogy természetesen igen ! Ekkor az Úr elmondta , hogy azért szánta rá magát erre az útra sűrű magyar országi programja mellet , mert a Pioneer 1975 -től 80-ig 5millió darabot gyártott ebből a készülékből de senkinek nem jutott az eszébe , hogy ez más színben is készülhet ! Mikor az utolsó darabot legyártották azt is nagyon világos pezsgő aranyra színezték fekete és piros feliratokkal ! A tisztelt úr ajánlatot tett , hogy megveszi a múzeum számára de mielőtt ezt közölte elismerte és biztosított arról , hogy ez a készülék a világ eddig álltala ismert első és egyetlen BLACK RT-909 es készüléke !
Az ajánlata 100 ezer $ szóló csekk volt ! Nem adtam oda mert az ember a gyermekét nem adja el ! Pedig nem kis pénz volt akkor sem és most sem ! És az az élmény , hogy egy hiteles ember közli velem , hogy ez az első és egyetlen ! Anno 2001. júliust írtak mikor ez a kis történet lezajlott !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése